Yarattığı hafıza, hayaller, ihtimaller, yaptığı iyi kötü sürprizler ve göreceliği ya da yokluğu üzerinden yedi şarkıda “zaman”ı kurcalayan koleksiyon adını, müzisyenin hayatında iz bırakmış iki karşılaşmadan alıyor.
Kertenkele Kraliçe, Jim Morrison’ın “I am the Lizard King, I can do anything.” (Ben Kertenkele Kralım, ne istersem yaparım.) sözündeki ilham veren duruşa bir gönderme. Kertenkele, gezegenin en eski hayvanlarından biri olarak zamandaki ağırlığının yanı sıra bir Göbeklitepe ziyareti esnasında yaşattığı büyülü hatırayla da Güneş Özgeç’e yol gösterdi. Milattan önce 9500’lerden kalan heykellerin üstündeki kabartmasına bakarken bir anda ayağının altından geçiveren kertenkele, müzisyene zamanın hiç de algıladığımız gibi olmadığını yeniden söyleyerek, albümün çekirdeğini ve Kertenkele Kraliçe’nin anlattığı masalları meydana getirdi.
Taşları; Likya Uygarlığı’nda serpilmiş kadınların başkaldırısından 6-7 Eylül ihanetinin yaşandığı 1950’ler İstanbul’una, araba yolculuklarında dalınan gündüz düşlerinden aşkla taşmış iki kişi arasındaki sahici samimiyetin şehvetiyle yanan anlara ve bugünün yaşantısına dair türlü kayboluşlara uzanan hikâyelerle döşenmiş bir müzikal patika… Güneş Özgeç, albümün vadettiği bu zaman ötesi yolculukta duyulan tınıları da nostaljik ve moderni, akustik ve elektroniği birbirine bağlayan bir enstrümantasyon ve aranje yaklaşımıyla inşa etti. Kompozisyonlarda zaman kaymasını andıran gıcırtılar ve bozuk seslere yer verdi.
Hem sade hem de oyuncaklı, hem puslu hem de ışıltılı doğalarıyla daima sıcak, yakın mesafede hissettiren şarkıların ikisi dışında, albümdeki tüm söz ve müzikler Güneş Özgeç’e ait. Yeniden yorumlardan biri, sözlerini Aysel Gürel’in yazdığı bir Arto Tunçboyacıyan bestesi olan “İstanbul Hatırası”, diğeri ise müzisyenin babası Ömer Özgeç’in bestelediği bir Melih Cevdet Anday şiiri olan “Likyalı Kadınlar.” Alaca’nın yarısı Mehmet Mutlu’nun katkı verdiği iki şarkı haricinde enstrüman kaydı, aranje ve prodüksiyonun tamamı da Güneş Özgeç imzalı. Miks işlemlerini Alp Turaç’ın, mastering’i Erdem Helvacıoğlu’nun üstlendiği Kertenkele Kraliçe’nin Zamansız Masalları’nın kapak görseli Deniz Bankal'ın ellerinden, tanıtım fotoğrafları ise Merve Terzioğlu’nun objektifinden çıktı.
Yakın gelecekte, albümdeki şarkılardan dört tanesinin akustik versiyonunu paylaşacak Güneş Özgeç’in planları arasında, yaz aylarında yayımlanacak birkaç düet projesi de var.
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.